DEBITOR

Det er vigtigt, at man som virksomhed har et klart oveblik over alle sine debitorer –uanset branche og størrelse på  virksomhed. På den måde kan man hurtigt finde inforamtion om dine kunders f.eks. skyldige beløb, men  også andre relevante oplysninger så som ordrer, leverings – og betalingsaftaler  osv.

Med Unicontas Debitormodul, har man mulighed for at kategorisere og gemme alle  debitor staminformationer eet samlet sted. Her bliver samles alle de informationerne om kunderne.

Fakturering

Når der faktureres i Uniconta kan informationerne på fakturaerne hentes direkte fra bl.a. kunde- og lagerkartoteket. Derved slipper man for at skulle indtaste kundernes stamoplysninger, varetekster, priser osv., hver gang der laves en faktura. Skal der laves en kreditnota, kan den dannes med copy/paste fra den oprindelige ordre, så man slipper for genindtastning. Man kan også gensende og genudskrive fakturaer.

E-mail håndtering

Faktura kan sendes via e-mail i den indbyggede mailhåndtering. Virksomheden kan maile formularerne via Uniconta´s mailserver eller egen mailserver. Når formularerne mailes, kan der vedhæftes andre standarddokumenter som f.eks. salgs- og leveringsbetingelser, kampagnetilbud m.m. Faktureringsgrundlaget laves via funktionen Hurtigfaktura, hvor fakturaen indtastes og udskrives/mailes til debitor.

Leverandør til det offentlige

Virksomheder, der er leverandør til det offentlige, skal sende fakturaoplysningerne til disse kunder elektronisk i form af OIOUBL-filer. Fakturerer man til offentlige institutioner eller virksomheder, hvor elektronisk fakturering er et krav, er det enkelt at håndtere i Uniconta, da elektronisk fakturering er sat op til OIOUBL standarden. Disse filer benyttes til elektronisk indlæsning og skal derfor overholde bestemte krav til format og indhold. I Uniconta kan disse filer dannes i forbindelse med fakturering.

Hurtigfaktura

Hurtigfaktura bruges til at fakturere et direkte salg, hvor der ikke er oprettet en salgsordre forinden. Med hurtigfaktura slipper man for at køre hele salgsordreprocessen igennem, men den kan ikke gemmes til senere fakturering. En Hurtigfaktura skal afsluttes med en fakturering eller en annullering. Hvis der er oprettet vare, så bliver de stadig trukket på lageret. Hvis man ønsker at oprette en salgsordre, hvor man løbende kan tilføje varelinjer, skal man tilkøbe modulet Salgsordre.

Kontakt os

Vil du vide mere?
Vi er altid klar med rådgivning omkring den løsning, som passer til dit behov.

salg@thors-data.dk

+45 5120 8040

THORS-DATA ApS | Trimmelbakken 7 | Thorsager | DK-8410 Rønde

Mandag-fredag fra klokken 8.00 til 16.00